söndag 19 juli 2015

309. I do believe something very magical can happen when you read a good book

Senast utlästa bok:
Ett ögonblicks verk av Anders Paulrud som var alldeles underbar.

Läser just nu:
Harry Potter och den flammande bägaren och känner mig som ungefär 12 år igen när jag inte gjorde något annat än läste om Hogwarts. Förra sommaren hade jag tänkt läsa alla Harry Potter böckerna men eftersom en måste vara oerhört snabb för att hinna få ett låneexemplar hann jag bara med de tre första. Resten läser jag (förhoppningsvis) i sommar istället.


Borde eller skulle vilja läsa:
I sommar vill jag ännu hinna läsa Märta Tikkanens Två, Annika Luthers Lärarrummet, Karin Erlandssons Minkriket, Lars Sunds Natten är ännu ung, George Orwells 1984, Silvia Availones Stål och förhoppningsvis några till.

Bok jag ser framemot att läsa:
Not that kind of girl av Lena Dunham och Expeditionen: min kärlekshistoria av Bea Uusma har jag velat läsa länge och tänker därför köpa dem som belöning för att jag orkat vakna 5.15 de fyra sista arbetsveckorna.

Senaste bok jag fått:
Till julklapp fick jag Sandra Beijers Det handlar om dig och Hannah Widell och Amanda Schulmans The golden year.


Antal biblioteksböcker hemlånade just nu:
En. Jag är mycket duktig på att återlämna böcker direkt efter jag läst ut dem, för det kan ju finnas någon annan som väntar på att läsa dem.

När läste du senast en diktsamling?
I litteraturhistorians kurslitteraturlista fanns någon diktsamling jag skummade mig igenom, för övrigt är jag ganska dålig på att läsa dikter. Jag borde kanske ge poesin en ärlig chans.

  
Såhär håller jag koll på vad jag läst:
Jag har ett häfte där jag skriver vilka böcker jag vill läsa så jag inte ska glömma bort alla boktips, och att häfte där jag skriver vilka böcker jag har läst samt betygsätter dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar