fredag 28 augusti 2015

317. Sommarprat

I sommar när jag mest bara städade lyssnade jag på en hel del sommarprat. Därför vill jag tipsa om de jag tyckte bäst om och som jag tyckte var viktigaste.


Zara Larsson är den yngsta sommarprataren någonsin. Hon håller ett fantastiskt feministiskt brandtal där hon förklarar väldigt pedagogiskt varför feminism behövs.

Clara Henry pratar om svett, mens och att vara mellan två olika saker.

Hédi Fried överlevde Auschwitz och påminner oss om att vi aldrig får glömma förintelsen och aldrig låta det ske igen.

Sanna Lundell berättar om kvinnorna i sitt liv istället för männen hon alltid förknippas med. Hon berättar om sitt liv som medberoende, feminism och hästar.

Seinabo Seys sommarprat kan vara det bästa jag någonsin hört. Hon pratar om kvinnokroppen, främst den svarta kvinnokroppen. Om ni bara ska lyssna på ett sommarprat, lyssna på detta! Det är helt fantastiskt. Ni bara måste lyssna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar