tisdag 27 mars 2012

9. Now and then I think of when we were together

10 saker jag tycker om:
Mina underbara vänner och familj.
Världens bästa Grey´s Anatomy.
Ben & Jerry´s.
Att dansa, även om det just nu består av så mycket prestationsångest.
Håkan Hellström.
Att sitta i en jacuzzi en fredagskväll tillsammans med fina människor som luktar öl.
Att läsa böcker i bussen och lite glömma bort var man är.
Sommarvärmen.
Att spela spel tillsammans med min femårige bror.
Kramar.



9 saker jag tycker mindre om:
Att min extremt dåliga hy aldrig vill bli bra.
Könsroller.
Människor som tror att de kan bestämma över allt och alla.
Mobbning.
Ananas.
Trasiga hjärtan som inte vill läka.
Bad hair days.
Prestationsångest.
Att misslyckas.

8 bloggar jag läser:
Flora.
Hannah
Amanda
Angelica
Michaela
My
Aida

Nellie



7 saker jag vill göra i framtiden:
Vara nöjd.
Skriva böcker om hjärtesorg.
Flytta hemifrån.
Resa jorden runt och fotografera och skriva om allt jag ser.
Gå på festivaler och skrika mig hes till låtarna.
Ha en walk in closet med enbart snygga kläder.
Vara lycklig.

6 böcker jag tycker om:
Extremt högt och otroligt nära av Jonathan Safran Foer
En dag av David Nicholls
Fjärilen i min hjärna av Anders Paulrud
Skynda att älska av Alex Schulman
Det är så logiskt alla fattar utom du av Lisa Bjärbo
En komikers uppväxt av Jonas Gardell

5 saker jag är rädd för:
Att vara ensam.
Att förlora de som står mig nära.
Äckliga insekter.
Mörker.
Rulltrappor.





4 ord som beskriver mig:
Humörsvängningar.
Ärlighet.
Snäll.
Blyg.

3 saker jag ser fram emot:

Resan till Senegal med finaste och människor vars dialekt jag inte förstår.
Paris i maj.
Sommaren som nog kommer att bli den bästa hittills.

2 snygga killar:
Francisco Lachowski
Jesse Williams

1 bra låt:

Gotye – Somebody That I Used To Know

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar