lördag 14 juli 2012

93. I don´t want anyone else to have you

Jag är tvungen att tipsa om lite fina saker jag har sett och läst de senaste dagarna.

Novellfilmen Jag behöver dig mer, som baserar sig på boken "Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket." Så fin.

Sandras krönika. De finaste orden om sorgen när kärleken försvinner. Det är som när det perfekta paret gör slut om man är ledsen fastän man inte känner människorna.

Kaj Korkea-Aho skriver om att kärlek är det enda som kan få världen i rörelse.

2 kommentarer:

  1. "Jag behöver dig mer " otroliga ord ska kolla in den filmen...

    SvaraRadera
  2. Känns som att hela Sverige läst och gråtit över Ludvig och Sandra den här sommaren! Och herregud så fin krönikan var. man dog lite alltså!

    SvaraRadera