tisdag 31 juli 2012

106. I wanna talk to the man in the moon maybe he has an extra room




Jag kommer nog aldrig att sluta sakna detta land, förstå att jag faktiskt har varit där eller få tårar i ögonen när jag tänker tillbaka på alla minnen. Jag kommer aldrig glömma när jag nästan skickades till sjukhus för att jag hade skoskav. Jag kommer aldrig glömma hettan. Jag kommer aldrig glömma när jag förklarade för min vänelev tre gånger att min far bara har en fru och att jag endast har två syskon tre gånger och att hon ändå inte förstod. Jag kommer aldrig glömma ananasjuicen, löksåsen eller malariatabletterna. Jag kommer aldrig glömma hur det känns att simma i saltvatten. Jag kommer aldrig glömma torget. Jag kommer aldrig glömma de franska sångerna vi sjöng i bussen. Jag kommer aldrig glömma mitt fantastiska resesällskap.

1 kommentar: