fredag 3 augusti 2012

108. Åsikter, tack

Jag läser igenom äldre inlägg på min blogg. Bläddrar tillbaka från början. Och jag kan tycka att inläggen är ganska patetiska. De skriker TYCK SYND OM MIG NU. Det är inte så det ska vara. Det är inte min avsikt när jag skriver. Men om jag är lycklig, ledsen, arg, irriterad eller om något upprör mig eller något har hänt kan jag inte hålla det för mig själv. Jag måste skriva. Måste få tala. Och oftast publiceras det här.

Jag har någon gång fått frågan hur jag vågar blotta mitt inre bara sådär. Men jag skriver ju aldrig hela sanningen. Jag skriver sällan rakt ut. Svart på vitt. Jag trasslar in det med ett du när jag egentligen menar han som inte ser eller hon som är min bästa vän. Jag lämnar bort halva meningen. Och jag inbillar mig att ni egentligen inte förstår mitt kodspråk. Kommer jag att ångra mig om 15 år när känslorna fortfarande går att googla? Troligtvis.

Orsaken till varför jag skriver detta är att jag vill att ni ska förstå att ni inte ska tycka synd om mig. Det har aldrig varit meningen. Borde jag skriva annorlunda? Borde jag visa bilder på vad jag äter och mina nya jeans i en konstig vinkel? Borde jag ha frågestunder? Borde jag be om ursäkt för att jag inte hinner skriva fyra inlägg per dag? Borde jag ha bilder av mig själv i varje inlägg? Borde jag berätta om varje träningspass jag är på? Borde jag följa alla grammatikregler? Men vänta nu. Det är inte jag.

7 kommentarer:

  1. Slank precis in här på din blogg och blev nyfiken när jag läste denna text. Har kollat några av dina senaste inlägg och jag tycker du skriver himla fint. Jag älskar bloggar som vågar skriva om känslor, har själv svårt för det och brukar också trassla in dem i ord för att ingen egentligen ska förstå exakt. Vet inte vad jag ska säga mer, men himla fin blogg, kommer nog slinka in här fler gånger..

    SvaraRadera
  2. Jennie, jag bara STORMÄLSKAR din blogg, dina texter är helt underbara och jag känner igen mig väldigt mycket när jag läser dem. Fortsätt med det du gör, du är unik och din blogg är unik. PUSS FINA

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig till hundra fucking procent. <3

    SvaraRadera
  4. Du skriver om riktiga saker. Jag följer inte bloggar som jag inte tycker är äkta. Du är äkta inifrån själen. Det är inte alla.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att du ska fortsätta skriva precis som förut. Din blogg är fantastisk läsning. Jag avskyr alla dessa frågestunder och dagens outfit-inlägg som finns i så många andra bloggar.

    SvaraRadera
  6. jag fullkomligt älskar ditt sätt att skriva, det är en del av dig, så förändra inte något som är du.

    SvaraRadera
  7. Du borde ingenting.Du är du unik i din särart. Detta är platsen för ditt uttryck. Om det inte passar kan man hoppa vidare. L.O.V.E

    SvaraRadera