fredag 12 april 2013

242. I wish he loved me like I loved him

Jag ser ingen skillnad på måndag och fredag. På nätterna drömmer jag om allt som har med dig att göra
och får ingen sömn. Jag kväver gäspningar. Småbarn klättrar i famnar, drar i tröjärmen, vill inte äta, ritar på bordet. Ena stunden ler jag från öra till öra över att de är så gulliga mot varandra och andra stunder rinner mitt tålamod ut och jag förstår inte varför jag tvingas säga "Nej, kasta inte pusselbitarna!" fyra gånger. Dessa andra stunder existerar ett fåtal sekunder av mina fyra ljuvliga timmar på dagis. Jag cyklar hem, läser om Estland och äter gott i solen och tjatar om att en familj ska äta middag tillsammans. Jag kör till träning, som går sådär nu, och snyftar till våra låtar som spelas på radion. Jag kör hem, snyftar lite till, tittar på tv-serier och försöker fånga sömnen. Måndag och fredag göra lika ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar