måndag 3 december 2012

179. You only know you love her when you let her go

Är du lycklig nu? Nu när allt som någonsin har sagts är bortglömt och långt borta, men fortfarande tillräckligt nära för grattiskramar. När ett avstånd aldrig har varit så urskiljbart tidigare. Och fastän jag inte får, känner jag besvikelsen. Eller ångrar du nu? Nu när det är för sent för alternativ.

Är du lycklig nu? Nu när du är för nära, talar om saker jag inte kan begripa, och inte fattar att jag inte vill ha dig där. Eller är du sorgsen nu? Nu när jag inte stannar kvar.

Är du lycklig nu? Nu när du har förstått att jag vill att du ska vara här och bara här och inte någon annanstans. När inget är oklart, genant och obekvämt, utan alldeles rätt. När jag är löjligt kär. Eller skäms du nu? Nu när det är så lätt att såra.

3 kommentarer:

  1. Åh, det är så fasligt svårt att veta sånt där, att få en inblick i andras lycka. Jag försöker att inte bry mig om det, även om det är lättare sagt än gjort, och gör allt för att fokusera på min egen lycka. Men jag vet, det är fruktansvärt svårt.

    SvaraRadera