lördag 8 december 2012

181. I'm in love with you and all these little things

Vilken händelse har stärkt dig mest som person? Antagligen alla motgångar. Alla de gånger hjärtan har gått sönder, vänner har svikit, sjuka ideal har dominerat och bristande självförtroenden.
Vad har varit ditt största äventyr hittills? Det måste nog vara studieresan till Senegal.
Vilken egenskap föraktar du mest hos dig själv?
Mitt humör. Att jag kan ändra från superglad till förbannad på tre sekunder. Och att jag är extremt dålig på att dölja känslor.
Vilka egenskaper föraktar du mest hos andra? Mallighet, folk som skryter och enbart talar om  sig själva, och överdriven nyfikenhet, när inget privatliv tillåts.
När känner du dig snygg? När jag inte är osäker på mig själv.

Av vilka anledningar gråter du? Jag gråter till vackra filmer och tv-serier, bloggtexter och böcker samt stress, orättvisa, ilska, bråk och sorg.
Vad skrattar du åt? Jag skrattar åt torra skämt och sitcom serier.
Tror du på något? Ödet.
I vilka situationer är du riktigt rädd? När jag ska sova ensam, i mörker och under åskväder.
Vilken låt skulle vara soundtracket till ditt liv? Turning page - sleeping at last
Om du bara fick äta och dricka (vatten räknas inte) 5 saker för resten av ditt liv, vad skulle du välja då? Asiatisk mat, mammas kycklinggryta, choklad, lonkero och mjölk.
Om du fick en övernaturlig kraft eller kunskap, vad skulle du välja då? Att kunna ändra tiden eller kunna alla världens språk kanske. 



Om du skulle vara föreläsare, vad skulle du föreläsa om? Att högstadiet bara är tre år av sitt liv och även om det är ett helvete ibland kan man inte kasta bort det med osäkerhet eller popularitet. Jag skulle säga åt fjortonåringar att det är okej att inte vara perfekt.
Om du fick välja helt fritt, vilken utsikt skulle du vilja ha från ditt rum? Havsutsikt.
Om du var kändis på turné, vilka saker skulle du vilja ha i din loge? Massvis med blommor och choklad och lugn och ro.
Om du fick äta middag med vem du ville i hela världen, vem skulle du välja då? McDreamy.
Om du fick åka tillbaka i tiden, till när skulle du åka då? 60-talet, för musiken och modet.








Vad tycker du att vi människor skulle behöva mer av? Respekt, både självrespekt, respekt för äldre, minoriteter, förändringar och livet.
Favorittid på dygnet? Kvällen.
Hur vill du leva som tant? Jag vill vara en mysig tant som är lycklig och alltid har nybakta bullar och fina människor, som har haft en stor del av mitt liv, runtomkring mig.
Ditt drömscenario just precis nu? Kärleken.







1 kommentar: