tisdag 18 december 2012

189. 2013, please be awesome, part 1

Jag går tillbaka i arkivet för att titta över året som gått.
Tyvärr finns det väldigt lite material från början av 2012 eftersom min förra blogg är raderad.


JANUARI

Jag fnissade mig genom nyårsafton och sa att jag inte längre hade något att gråta över.
Jag skrev: "När det handlar om dig, vill jag vara tom på känslor" och försökte hitta balansen.





Jag var fruktansvärt trött på all hets om att vi måste vara så smala. Att vi alltid måste tala om hur lite vi äter och hur mycket vi tränar. Att allt är en tävling.


FEBRUARI


Jag glömde allt som skavde och tittade mest på Grey's Anatomy och grät för att jag visste hur det skulle sluta. Tillsammans med fina vänner var jag i obekväma situationer och tvingades förklara vem jag är.
Jag blev arg över alla dessa könsroller och försökte mest överleva allt skolarbete.






MARS


Jag läste böcker om brustna hjärtan och omöjliga förhållanden. Det blev vår och jag insåg att jag är lycklig trots kaoset i mitt huvud. Jag bytte blogg och skrev: "Han kommer alltid att vara den söta pojken som var så mycket sötare med alkohol i blodet."





Jag ville inte vara sämst och kämpade med dansen. Det var festligheter och jag var livrädd för hjärtesorg. Jag sov för lite och tänkte för mycket. Det fanns så mycket prestationsångest kopplat med skolan, men att se fram emot resan till Senegal räddade mig.

3 kommentarer:

  1. hoppas du kan se tillbaka på 2012 med värme!

    SvaraRadera
  2. Låter lovely! Längtar till part 2! <3

    SvaraRadera
  3. Tack fina duu! :)

    Längtar efter part 2, lovveeee your blog!

    SvaraRadera