måndag 3 juni 2013

260. Vi har tagit studenten

I lördags tog vi studenten. Tänk att vi klarade det ändå.

Jag klarade det. Jag fick min mössa.
Jag sitter med tårarna i ögonen under talen och tänker att det verkligen är över nu. Jag säger hejdå till klasskamrater jag kanske aldrig riktigt lärde känna lika väl som jag önskat och tackar lärarna för allt stöd. Jag firar tillsammans med släkt och vänner med god mat och champagne. De bästa brudarna och jag åker senare iväg till staden med lyxstil. I vimlet dansar jag trots trängseln, skrattar, kramas, svettas och ler så stort jag bara kan. Jag hinner tänka att just nu är jag lycklig, stolt och tacksam. Fastän allt är i en enda dimma gör det ingenting, för jag har tagit studenten.

Under dessa tre år har jag vuxit ur mitt tonårsjag och blivit lite mer vuxen. Nu ska jag plötsligt ta ett kliv ur en trygghet som alltid varit där. Nu ska jag klara mig själv.













VI HAR TAGIT STUDENTEN. VI HAR TAGIT STUDENTEN. FY FAN, VAD VI ÄR BRA.

4 kommentarer:

  1. GRATTIS JENNIE!! :) Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Underbart. Fick mig att tänka på min egen student. Tre år sedan men kunde lika gärna varit i förrgår. Grattis till dig!

    SvaraRadera
  3. vad underbart! själv tog jag studenten för tre år sen nu, men man vill så gärna uppleva det igen varje år!

    SvaraRadera