tisdag 15 januari 2013

204. "Jag vill i mitt få älska någon som älskar mig"


"Torka aldrig tårar utan handskar 1. Kärleken" är en av de vackraste böcker jag har läst. Den slår till och med den fenomenala tv-serien. De sista kapitlen läste jag extra långsamt, bara för att slutet inte skulle vara så nära. Jag är lite förälskad i Rasmus och Benjamin eller kanske mest i deras kärlek. Läs!

"Om man inte får den man vill ha får man ta vad man får."
"Han faller i en omfamning. Han omfamnas i fallet."

4 kommentarer:

  1. Åh, den är så fantastiskt fin. ♥

    SvaraRadera
  2. måste definitivt läsa den boken (serien), måstemåstemåste!

    SvaraRadera
  3. Har inte läst boken än, bara sett tv-serien, men vill så förtvivlat gärna läsa den!!

    SvaraRadera
  4. känner att jag måste läsa böckerna. tvserien grät jag mig igenom, så vackert så det känns som att hjärtat skall trilla ur bröstkorgen.

    så ofantligt fint när de bland körsbärsträden går med varandra i sista scenen och han säger "och det var de som älskade mest, dem av kärlek besatta, det var dem - som frosten tog"

    SvaraRadera